Home - Training

Onze interactieve workshops

Wij werken graag trainingsoplossingen op maat uit voor uw bedrijf. Onze beproefde trainingen stellen uw mensen in staat om zich te versterken in een hele reeks management- en leiderschapsvaardigheden, van time management tot het beheren van een crisissituatie. Onze aanpak is 100% resultaatgericht en gebaseerd op onze uitgebreide ervaring.

New Leader Assimilation Programma

Creëer energie en verbondenheid met uw team en  leg de basis voor een succesvolle samenwerking.

Zelfsturend leren voor HR Business Partners - 2 Niveaus

Ontdek de kracht van het leren met en van anderen die voor dezelfde uitdagingen staan als u.

Zelfsturend leren voor Leidinggevenden - 3 Niveaus

Ontdek de kracht van het  leren met en van anderen die voor dezelfde uitdagingen staan als u.

Communication skills for leaders

Versterk uw overtuigingskracht, ontwikkel uw management talenten, zorg voor leadership door een goede, valoriserende en overtuigende communicatie

Communicatie in onzekere tijden

Hoe houden we teams operationeel tijdens grote veranderingen?

Media Training

Professioneel beheer van uw communicaties met de media in alle omstandigheden

Results Roadmap™ ervaring Individueel & Teams

“Begin with the end in mind” en bouw een Results Roadmap ™ die jou of jouw team helpt om succesvol een vooraf bepaald gemeenschappelijk doel te bereiken.

Crisis Communicatie Masterclass

Verwachtingen managen wanneer de realiteit een bedreiging wordt.

Operationeel Crisis Management

Wees er klaar voor om uw organisatie doorheen een operationele crisis te leiden.

Details

Hieronder vind je details over de cursussen die we op regelmatige basis organiseren. Contacteer ons voor meer informatie.

Communication skills for leaders

Versterk uw overtuigingskracht, ontwikkel uw management talenten, zorg voor leaderhip door een goede valoriserende en overtuigende communicatie

Om toekomstprojecten succesvol te implementeren, moet men meestal een hoger niveau van interactie en communicatie hanteren dan wat men in het verleden deed!  De talenten en skills op vlak van communicatie zullen meer dan ooit strategisch zijn om medewerkers te mobiliseren, te motiveren, om de projecten te realiseren : de teams meenemen in de verandering, de weerstanden en onzekerheden die de tansformaties vertragen managen, opinies, gedragingen en attitutudes doen evolueren.

Wie moet er aanwezig zijn?

Deze workshop richt zich tot allen die leiding geven aan een team.

Leerdoelstellingen
  • Een versterking van de competenties en vaardigheden op vlak van communicatie
  • Een betere beheersing van uw werkomgeving
  • Strategische managementvaardigheden belangrijk voor de evolutie
  • Een versterking van de overtuigingskracht en de mobilisatie van het team
Trainingsoverzicht

FACE TO FACE OPLEIDING VAN 4 UUR, MET FOCUS OP DE PRAKTIJK EN ONMIDDELLIJK TE GEBRUIKEN

THEORETISCH GEDEELTE: SLEUTELMOMENTEN OM INSTEMMING TE BEKOMEN (45 minuten)

  • Hoe werkt ons brein als het bevraagd wordt?
  • Welk proces gebruikt hij om tot een beslissing te komen?
  • Hoe dit proces gebruiken om te overtuigen wanneer men communiceert? 
  • Hoe de link maken en overgaan tot de 3 soorten argumenten die de kracht zijn van leadership communicatie?
  • De communicatie opbouwen als men 3, 10 of 30 minuten heeft om te overtuigen.
  • Hoe de niet verbale communicatie managen, wetende dat zij meer dan 50% bedraagt van de overtuigingskracht?
  • Hoe de principes van leadership communicatie integreren in de geschreven communicatie?

PRAKTISCH GEDEELTE: INTERACTIEVE OEFENINGEN (3uur)

  • De theoretische kennis omzetten in de praktijk aan de hand van een presentatie, geëvalueeerd en besproken door de deelnemers en de lesgevers.
  • Feedback en individuele coaching op de niet verbale communicatie.
  •  Na de workshop kan elke deelnemer een beroep doen op de lesgevers om hun volgende communicatie “af te toetsen” en zo hun opleiding te perfectioneren.

TRAINING BESTAAT OOK IN HYBRIDE VORM

  • 1,5 uur @home (video & voorbereiding oefening)
  •  uur @onsite (face to face coaching oefening en praktijk)
Referenties

Equans, AGC Automotive Europe, D’Ieteren, British Telecom Benelux, Becton Dickinson, BD Europe, Barco

Communicatie in onzekere tijden

Hoe houden we teams operationeel tijdens grote veranderingen of herstructurering?

1 uur interactieve training voor alle teamleiders. Hoe communiceren met medewerkers tijdens transformatie-projecten die voor langdurige onzekerheid zorgen (bv. reorganisatie, collectief ontslag? Hoe houden we teams operationeel tijdens grote veranderingen? De opleiding is gebaseerd op de praktijkervaring van Square Circle klanten in de afgelopen 25 jaar. Praktische adviezen die onmiddellijk kunnen worden toegepast om te leren hoe men het best met de individuele situaties van de medewerkers kan omgaan en deze kan beheren. Door adequaat te communiceren vermijden we de vaak verwoestende gevolgen van onzekerheid voor de medewerkers.

Wie moet er aanwezig zijn?

Directiecomité, middenkader en iedereen die verantwoordelijk is voor een team

Leerdoelstellingen
  • Begrijpen hoe mensen reageren op verandering
  • Het effectief beheren van elke cyclus van verandering
  • Het ondersteunen van elke werknemer volgens zijn of haar eigen persoonlijkheid
  • Het team operationeel en betrokken houden
  • Bijdragen aan de voorbereiding van de volgende stappen
Trainingsoverzicht

1 UUR PERSOONLIJKE TRAINING OF WEBINAR

  • Uitleg over de verandercurve en hoe om te gaan met elke cyclus
  • In geval van verandering met ontslag: context, uitdagingen en juridische implicaties (indien relevant)
  • Praktisch advies: wat te doen naar gelang van de situatie?
  • Vragen & antwoorden, interactieve discussie
    Referenties

    Alliance International, Allnex, AMP, Agence et Messagerie de la Presse, Astellas Pharma Belgium, Barco, Bekaert, Becton Dickinson, Damart, Doosan, D’Ieteren, Douwe Egberts, Friesland Campina, Henrad, Ingersoll Rand EMEA, Keter Curver, Lagardère Retail Travel, L’Oréal, Läntmannen, LSG Sky Chef, Magotteaux, Mondelez, Plastic Omnium, Struik Foods, UCB, Unigro, Vesuvius

    Results Roadmap™ ervaring Invidueel & Teams

    “Begin with the end in mind” en bouw een Results Roadmap ™ die jou of jouw team helpt om succesvol een vooraf bepaald gemeenschappelijk doel te bereiken. 

    Gebaseerd op enkele inzichten uit Neuroscience brengen we met de Results Roadmap ™ aanpak samen met jou/jouw het team het kritische pad in kaart dat het beste zal werken om de specifieke uitdaging en gewenste resultaat te behalen. Op het einde van deze werksessie ligt het actieplan klaar en weet jij/het team perfect wat gaat helpen om dit succesvol uit te voeren.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    Individueel

    • De Results Roadmap™ kan ingezet worden in het kader van persoonlijke ontwikkeling, carrière planning, als hulpmiddel bij individuele uitdagingen en bij het bereiken van professionele of persoonlijke doelstellingen.
    • De Results Roadmap™ kan gebruikt worden als een onderdeel van een coachingtraject of als ondersteunende tool bij elke situatie waarbij men naar een vooraf bepaald resultaat of verandering toe wil werken. Deze aanpak kan volledig individueel begeleid worden of in een groepsetting waarbij elke deelnemer in dit geval aan de eigen specifieke doelstellingen werkt.

    Teams

    • Bedrijven en organisaties kunnen de Results Roadmap™ inzetten binnen allerlei programma’s zoals transformatie en change initiatieven, reorganisaties, fusies, alignering en implementatie van strategische doelstellingen, carrière ontwikkeling, teambuildings, …
    Leerdoelstellingen
    • De Results Roadmap™ methode is een krachtige tool die rekening houdt met de moeilijkheden waarmee veranderingen gepaard gaan.
    • Vertrekkend vanuit een vooraf bepaalde uitdaging of collectief resultaat dat jezelf, de organisatie of het team wil bereiken wordt stapsgewijs de weg in kaart gebracht met de acties die het team zal ondernemen om dit gewenst resultaat te bereiken.

    Invidueel

    • Op een gestructureerde manier word je begeleid in het onderzoeken van de mogelijke opties en het in kaart brengen van de helpende factoren voor het succesvol bereiken van het resultaat. Maar ook de obstakels, de mogelijks belemmerende gewoontes en andere onderliggende factoren die de af te leggen weg bemoeilijken worden aan de oppervlakte gebracht. Zo bouwt u een realistisch plan van aanpak op dat rekening houdt met de ups en downs op de weg naar succes.
    • Via deze aanpak creëer je niet alleen helderheid rond de beste weg om te nemen om uw resultaat te behalen, maar ook een sterke motivatie en positieve energie om de volgende stappen te zetten en hiermee effectief aan de slag te gaan.

    Teams

    •  Op een gestructureerde manier wordt het team begeleid in het onderzoeken van de mogelijke opties en het in kaart brengen van de helpende factoren voor het succesvol bereiken van het resultaat. Maar ook de obstakels, de mogelijks belemmerende gewoontes van het team en andere onderliggende factoren die de af te leggen weg bemoeilijken worden aan de oppervlakte gebracht. Zo bouwt het team een realistisch plan van aanpak op dat rekening houdt met de ups en downs op de weg naar succes.
    • Via deze aanpak creëer je betrokkenheid in het team rond het te behalen resultaat of de te verwezenlijken verandering. Door de collectieve opbouw ontstaat een sterk momentum en kan je voortbouwen op de aanwezige positieve energie, om volgende stappen te zetten en de beweging vast te houden.
    Trainingsoverzicht
    • De Results Roadmap™ methode wordt toegepast in een individuele of team werksessie (of meerdere teams) begeleid door een gecertifieerde facilitator.

    Individueel

    • De  werksessie kan face to face (2,5u) of virtueel (3u) georganiseerd worden.
    • De sessie kan volledig individueel of in een grotere groep doorgaan, waar elke deelnemer dan individueel werkt aan eigen specifieke doelstellingen.

    Team

    • De face to face workshop duurt 4 uur, er is mogelijkheid tot een uitgebreidere versie voor specifieke team situaties (er wordt vooraf besproken welke formule het meest aangewezen is)
    • De workshop kan ook virtueel georganiseerd worden, gesplitst in 2 sessies.
    Referenties
    • Projectontwikkelaar: workshops met verschillende werkgroepen die de opdracht kregen om een motiverend en realistisch actieplan uit te werken ter ondersteuning van het behalen van de middellange termijn ambities van de onderneming
    • Talent programma in een industrieel bedrijf: elke deelnemer aan het Talent Programma werkte een eigen Results Roadmap uit rond het behalen van de gewenste carriere doelstellingen.

    Welke resultaten wil jij bereiken dit jaar?

    Bouw een Results Roadmap ™ die jou of jouw team helpt om succesvol een vooraf bepaald gemeenschappelijk doel te bereiken.

    Bekijk onze webinar of contacteer ons nu!

    Media Training

    Professioneel beheer van uw communicaties met de media in alle omstandigheden

    De media spelen een leidende rol in het creëren van opinies die het gedrag van mensen kunnen beïnvloeden. De mediawereld heeft zijn eigen regels die weinig te maken hebben met conventionele denkwijzen. Een bedrijf of organisatie kan de media niet negeren. De media kunnen het bedrijf negeren. Ze kunnen ook opzettelijk of onbedoeld kwetsen.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    CEO, CFO, COO, HRM, Communicatie, Marketing & Sales.

    Leerdoelstellingen
    • Een nieuwe realistische kijk te hebben op de wereld van een journalist…
    • Krachtige boodschappen te formuleren die hun doel bereiken
    • Uw niet-verbale communicatie te beheersen
    • Via een efficiënte techniek uw kernboodschappen over te brengen (TV, Radio, geschreven media)
    Trainingsoverzicht

    4 UUR DURENDE INTERACTIEVE WORKHOP VOOR MAX. 3 DEELNEMERS, INCLUSIEF CAMERATRAINING EN INDVIDUELE COACHING.

    Theoretisch gedeelte (1 uur)

    • Hoe werkt de media?
    • Hoe wordt het nieuws opgebouwd?
    • Briefings
    • Het formuleren van uw kernboodschappen met een specifieke techniek

    Praktisch gedeelte: INTERACTIEVE OEFENINGEN (2 LIVE INTERVIEWS PER DEELNEMER)

    • Door gebruik te maken van het interviewrooster, het voorbereiden van een live interview, het formuleren van de juiste boodschappen
    • Samen de kernboodschappen van de media voorbereiden
    • Live interview met camera
    • Individuele coaching op niet-verbale communicatie
    Referenties
    ABInbev, Aertssen Groep, Alliance International, Antalis, Alcatel, Allnex, Alken-Maes, AMP, Agence et Messagerie de la Presse, APM terminals Zeebrugge, Arjowiggins, Astellas Pharma Belgium, AstraZeneca, Base, Barco, Bekaert, Becton Dickinson, Belgonucleaire, Belmedis, CB Direct, Crown Plaza Brussels, Crown Cork, D’Ieteren, Damart, De Beers, Dexia, Doosan, Douwe Egberts, Duracell, Elco, Etam Belgium, Exxon Mobil Plastics Europe, Fedex, Friesland Campina, FIB Belgium, Flint Lessines, Gemplus, General Electric Capital, General Electric IMV, General Electric Power Control, Godiva, Honeywell Europe, Henkel, Henrad, Ingersoll Rand EMEA, Ineos, Imtech, Koninklijke Federatie van Belgische Notarissen, Keter Kurver, Kuwait Petroleum, Lagardère Retail Travel, L’Oreal, Lanxess, Lazer, LSG Sky Chef, Magotteaux, Mondelez, Nespresso, Ontex, Pharmacia, Phibro, Renolit, Sabca, Sabena Technics, Schulmann Plastics, Steigenberger Grand Hotel, Struik Foods, Strukton Rail Belgium, Tereos, Tessenderlo Chemie, TE Connectivity, Tupperware, Tyco, UCB, Vesuvius, Volkswagen Forest, Wallenius Wilhelmsen

    Crisis Communicatie Masterclass

    Verwachtingen managen wanneer de realiteit een bedreiging wordt.

    Interactieve master class van 1 dag voor het crisisteam, tot maximaal 10 personen.

    Door middel van praktische oefeningen en groepsinteractiviteit leert u hoe u een crisis kunt beheersen: proces en inhoud, inclusief media. De crisisparaatheid wordt getest aan de hand van een reëel scenario dat zich in de loop van de dag ontvouwt. De deelnemers werken in kleine groepjes aan de aanpak van de incidenten die zich tijdens de oefening voordoen. De uitkomst van hun werk wordt in groepjes geëvalueerd en bijgesteld. De deelnemers leren ook hoe ze met de media kunnen communiceren op basis van een techniek die in de mediatraining wordt gebruikt.

    Wie moet er aanwezig zijn?
    CEO, CFO, COO, HRM, Communicatie, crisisteam.
    Leerdoelstellingen
    • Hoe het crisisteam werkt
    • Toepassing van het crisisplan en het bedrijfscontinuïteitsplan
    • & externe communicatie inclusief interviewtechniek (gebaseerd op tv-interviews)
    • Communicatie met de sociale partners
    • Individuele coaching op de niet verbale communicatie en verbale communicatie.
    Trainingsoverzicht

    INTERACTIEVE WORKSHOP VAN 1 DAG VOOR MAX. 10 DEELNEMERS, INGEDEELD IN GROEPEN VAN MAXIMAAL 3 PERSONEN

    • Herziening van de belangrijkste punten van het bestaande crisisplan, de principes van het crisisbeheer
    • Interactie met de media/extern publiek
    • Groepswerk aan een reëel crisisverhaal
    • Voorbereiding van het crisisplan
    • Het opstellen van kernboodschappen
    • Interviewtechnieken
    • Live interview van elke deelnemer
    • Groepsleren
    Referenties

    Cytec, Becton Dickinson, Schulman, Tereos, Telenet, Makro, IFB The Health Network

    Operationeel Crisis Management

    Effectieve crisisbeheersing en crisismanagementplanning kunnen organisaties beschermen tegen volledig falen als/wanneer zich een ramp voordoet. Hoewel crisisbeheer of “crisis management” nauw verbonden is met businesscontinuiteitsplanning, is de focus nauwer. Het gaat over het moment vanaf de ontdekking van een zwaar incident tot de oplossing ervan.

    Deze training analyseert zowel crisissen die plots plaatsvinden als incidenten of situaties die geleidelijk aan evolueren naar een crisis. Een crisis kan een interne of externe oorzaak hebben. Deelnemers krijgen inzicht in het verloop van verschillende soorten crisissen en welke de sleutelelementen zijn in het beheer ervan. Deelnemers leren hoe een crisis management plan op te stellen en hoe dit in te passen in het business continuity plan. Praktisch advies omvat onder andere hoe en wanneer een crisis management plan te activeren, methoden om risico’s in te schatten, het gebruik van communicatieplatformen en besluitvormingsmethodes.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    C-suite leadership en leadership met operationele verantwoordelijkheid, risk managers, internal audit, cyber security professionals, IT security manager.

    Leerdoelstellingen
    • Begrijp de verschillende soorten business crisis
    • Begrijpen en toepassen van verschillende crisis management models
    • Opstellen van een crisis management strategie
    • Bouw een effectief crisis management team
    • Opstellen van een crisis management team over vercshillende locaties en businesslijnen heen
    • Maak betere beslissingen in een crisis context
    • Maak een strategische overzicht van de zwakke punten in je organisatie
    Trainingsoverzicht

    EEN WORKSHOP VAN 8 UUR, MET ZOWEL WETENSCHAPPELIJKE INZICHTEN ALS PRAKTISCHE TOEPASSINGEN.

    De belangrijkste onderwerpen die aan de opleiding worden behandeld zijn:

    • Crisisbeheersingsmodellen en de toepasbaarheid daarvan op specifieke soorten operationele crises
    • Tools, technieken en checklists
    • Besluitvorming onder stress
    • Crisis leadership
    • Crisis Tabletop Simulation Case
      Referenties

      Cyber Crime Units across Europe (law enforcement) though the C1b3rWall Academy, Engie (Europe & HQ) and multiple executive counseling sessions with CIO – COO.

      New Leader Assimilation Programma

      Creëer energie en verbondenheid met uw team en leg de basis voor een succesvolle samenwerking.

      Ons New Leader Assimilation Programma is ontwikkeld om leidinggevenden vlot hun nieuwe rol te laten opnemen en de opbouw van een goede werkrelatie met zijn/haar team te bespoedigen. De vaak voorkomende onzekerheid bij het team die ontstaat wanneer een nieuwe leider het team vervoegt neemt af en een goede basis voor wederzijds vertrouwen en engagement wordt van bij de start gecreëerd

      Wie moet er aanwezig zijn?

      Managers op elk niveau in de organisatie die als nieuwe leider aan het hoofd van een team komen te staan. Zowel wanneer men van binnenuit deze positie opneemt of van buiten het bedrijf komt en ongeacht of men reeds ervaring heeft als leidinggevende of niet.

      Leerdoelstellingen
      • U leert over de dynamiek en communicatiestijlen in het team, en bespreekt verwachtingen en prioriteiten, de huidige situatie, doelen en beoogde toekomstige situatie.
      • U bouwt een geloofwaardige basis op voor een langdurige werkrelatie.
      • U legt de basis voor open communicatie.
      Trainingsoverzicht

      Een gefaciliteerde workshop van 4-8 uur die de basis legt voor succes voor de nieuwe leidinggevende en het team:

      • Het New Leader Assimilation programma is een programma van 1/2 dag, op maat en met de optie om dit aan te vullen met specifieke onderwerpen in latere team- of coachingsessies.
      • Een interactief, gefaciliteerd proces om snel verbondenheid met het team tot stand te brengen en het team energie te geven.
      • Tijdens deze workshop krijgt de nieuwe manager en zijn/haar team een platform aangereikt om inzicht te verwerven in de respectieve werkstijlen en prioriteiten, zodat belangrijke behoeften en problemen samen en doeltreffend kunnen worden aangepakt.
      • Door middel van dit programma worden verwachtingen en voorkeuren verduidelijkt en wordt een sterke basis voor succes gecreëerd voor  de nieuwe leidinggevende en  het team.
      • Het programma is een goede voorbereidende stap voor de manager om zijn/haar eigen bedrijfsstrategie te definiëren en te implementeren.
      Referenties

      Umicore: New Leader Assimilation workshop met  een zeer ervaren team waarin één van de teamleden recent aan het hoofd van het bestaande team kwam te staan

       

      Het kennismakingsproces met jouw team versnellen.

      Een geloofwaardige basis leggen voor een werkrelatie op langere termijn en de ontwikkeling van wederzijds vertrouwen en engagement versnellen.

      Zelfsturend leren voor HR Business Partners – 2 Niveaus

      Ontdek de kracht van het leren met en van anderen die door dezelfde uitdagingen staan als u.

      Zelfsturende Leergroepen worden georganiseerd binnen één bedrijf of met deelnemers van verschillende bedrijven  rond gemeenschappelijke thema’s en voor verschillende doelgroepen. In een gefaciliteerde setting van groepscoaching leert elke deelnemer hoe hij/zij kan omgaan met specifieke uitdagingen die deel uitmaken van het HR Business Partnership, waarbij de gedeelde kennis van de groep een van de belangrijkste leercomponenten is.

      Een zeer praktische, hands-on benadering, waarbij het geleerde onmiddellijk kan worden toegepast op de werkvloer.

      Wie moet er aanwezig zijn?
      • HR-professionals die doorgroeien naar een nieuwe job als HR Business Partner en baat hebben aan ondersteuning tijdens de eerste maanden om een succesvolle start te maken
      • HR Business Partners met enige ervaring (1-3 jaar) die hun HRBP-vaardigheden verder willen ontwikkelen en verbeteren op basis van situaties uit de praktijk, samen met anderen die een vergelijkbare functie uitoefenen
      Leerdoelstellingen
      • De rol van HR Business Partner brengt elke dag nieuwe uitdagingen met zich mee: talenten vinden, leidinggevenden ondersteunen bij het ontwikkelen van hun teams, duidelijke feedback geven, omgaan met conflicten, verandering begeleiden, een reorganisatie voorbereiden, enz. Zelfsturend leren of Self Managed Learning is een krachtige methode om te leren hoe u dit het best aanpakt, door te vertrekken van uw persoonlijke leerdoelen en gebruik te maken van concrete situaties waarmee u in uw werk wordt geconfronteerd.
      • Elke deelnemer brengt eigen onderwerpen op het gebied van HR aan, wat resulteert in een breed spectrum van leeronderwerpen die worden behandeld en omgezet in concrete opties om mee te nemen.
      • Zelfsturend leren bevordert autonomie, persoonlijke verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid.
      Trainingsoverzicht

      Een traject van 6 maanden (1 geplande groepsessie per maand), met een focus op de praktijk en onmiddellijk toepasbaar

      • Zelfsturend leren combineert individueel leren en leren in groepsverband, is gebaseerd op werkervaring en relevant binnen de ontwikkeling van de loopbaan.
      • In een gefaciliteerde setting van groepscoaching leert elke deelnemer hoe hij/zij kan omgaan met specifieke HR-uitdagingen, waarbij de gedeelde kennis van de groep een van de belangrijkste leercomponenten is.
      • Na de opstartmodule (1 dag) komt de groep in een periode van 6 maanden 6 keer samen om te werken aan HR-thema’s die ze vanuit hun eigen werksituatie meebrengen en waar ze individueel en als team uit leren.
      • De leerervaring wordt vergroot door de ondersteuning van een ervaren Self Managed Learning-groepscoach met 30 jaar ervaring als HR-professional om de impact te maximaliseren.
      • Haal voordeel uit de dubbele leerlus: een nieuwe methode leren om uw persoonlijke ontwikkelingsdoelen te bereiken EN uw coachingvaardigheden uitbreiden door krachtige vragen te stellen en gaandeweg inzicht te krijgen in uw eigen mindset en denkpatronen, waar u als HR professional in het verdere verloop van uw carrière de vruchten van blijft plukken.
      • Als lid van deze hechte leergroep vergroot u uw professionele netwerk, waar u ook na het traject verder gebruik van kunt blijven maken.
      Referenties

       

      Welke resultaten wil jij bereiken dit jaar?

      Bouw een Results Roadmap ™ die jou of jouw team helpt om succesvol een vooraf bepaald gemeenschappelijk doel te bereiken.

      Bekijk onze webinar of contacteer ons nu!

      Excelleer in jouw HR BP leiderschap

      Ervaar de kracht van leren van en met anderen.  Laat u coachen door HR-professionals die voor dezelfde uitdagingen staan als u.

      Contacteer ons nu!

      Zelfsturend leren voor Leidinggevenden – 3 Niveaus

      Ontdek de kracht van het leren met en van anderen die door dezelfde uitdagingen staan als u.

      Zelfsturende Leergroepen worden georganiseerd binnen één bedrijf of met deelnemers van verschillende bedrijven rond gemeenschappelijke thema’s en voor verschillende doelgroepen. In een gefaciliteerde setting van groepscoaching leert elke deelnemer hoe hij/zij kan omgaan met specifieke uitdagingen op het gebied van leiderschap, waarbij de gedeelde kennis van de groep een van de belangrijkste leercomponenten is.

      Een zeer praktische, hands-on benadering, waarbij het geleerde onmiddellijk kan worden toegepast op de werkvloer.

      Wie moet er aanwezig zijn?
      • Medewerkers die willen groeien naar een leidinggevende rol en die zich willen voorbereiden op deze stap
      • Nieuwe leidinggevenden die een goede start willen maken en hun leiderschapsvaardigheden willen ontwikkelen op basis van praktische, werk gebaseerde situaties
      • Leidinggevenden met 2-3 jaar ervaring die hun leiderschapsvaardigheden op bepaalde gebieden verder willen ontwikkelen, samen met anderen die een gelijkaardige rol uitoefenen

       

      Leerdoelstellingen
      • De rol van leidinggevende brengt elke dag nieuwe uitdagingen met zich mee: prioriteiten stellen, feedback geven en krijgen, omgaan met conflicten, engagement creëeren in het team, delegeren, enz. Zelfsturend leren of Self Managed Learning  is een krachtige methode om te leren hoe u dit het best aanpakt, door te vertrekken van uw persoonlijke leerdoelen en gebruik te maken van concrete situaties waarmee u in uw werk wordt geconfronteerd.
      • Elke deelnemer brengt eigen onderwerpen op het gebied van leiderschap aan, wat resulteert in een breed spectrum van leeronderwerpen die worden behandeld en omgezet in concrete opties om mee te nemen.
      • Zelfsturend leren bevordert autonomie, persoonlijke verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid.
      Trainingsoverzicht

      Een traject van 6 maanden (1 geplande groepsessie per maand), met een focus op de praktijk en onmiddellijk toepasbaar

      • Zelfsturend leren combineert individueel leren en leren in groepsverband, is gebaseerd op werkervaring en relevant binnen de ontwikkeling van de loopbaan.
      • In een gefaciliteerde setting van groepscoaching leert elke deelnemer hoe hij/zij kan omgaan met specifieke uitdagingen op het gebied van leiderschap, waarbij de gedeelde kennis van de groep een van de belangrijkste leercomponenten is.
      • Na de opstartmodule (1 dag) komt de groep in een periode van 6 maanden 6 keer samen om te werken aan leiderschapsthema’s die ze vanuit hun eigen werksituatie meebrengen en waar ze individueel en als team uit leren.
      • De leerervaring wordt vergroot door de ondersteuning van een ervaren Self Managed Learning-groepscoach om de impact te maximaliseren.
      • Haal voordeel uit de dubbele leerlus: een nieuwe methode leren om uw persoonlijke ontwikkelingsdoelen te bereiken EN uw coachingvaardigheden uitbreiden door krachtige vragen te stellen en gaandeweg inzicht te krijgen in uw eigen mindset en denkpatronen, waar u als leidinggevende in het verdere verloop van uw carrière blijft de vruchten van plukken.
      • Als lid van deze hechte leergroep vergroot u uw professionele netwerk, waar u ook na het traject verder gebruik van kunt blijven maken.
      Referenties

      Automobielsector: verschillende Self Managed Learning groepen gefaciliteerd in België en Zweden in het kader van een specifiek ontwikkelingstraject voor aanstaande leidinggevenden

      Vergroot uw impact als leider

      Ervaar de kracht van leren van en met anderen.  Laat u coachen door andere leidinggevenden die voor dezelfde uitdagingen staan als u.

      Contacteer ons nu!