Anticipation, Communication and Change Practices to create Impact

Advies – Tools – Inhoud – Opleiding – Coaching – Interventies – Workshops

Ontdek onze diensten

Your trusted allies in transformation and turbulence

Ons team biedt praktische expertise en advies op het gebied van strategische communicatie, veranderingscommunicatie, crisiscommunicatie en lobbywerk, allemaal gekoppeld aan een hands-on aanpak. Dit leidt tot succesvolle transformatieprojecten, duidelijke bedrijfsdoelstellingen, sterk leiderschap en een solide bedrijfscultuur en reputatie. Maar ook tot preventie en beheren van crisissen en haar communicatie, proactief stakeholdermanagement en geëngageerde medewerkers als belangrijke drijvende kracht voor goede prestaties.

Onze diensten

Anticipate Communicate Change

Bekijk onze diensten

Strategische projecten succesvol implementeren

Effectieve communicatie inzetten om medewerkers te verbinden met je bedrijf, je missie en je project. Van het verwoorden van krachtige kernboodschappen en het hanteren van menselijke communicatietools tot het doorlopen van een vlekkeloos communicatietraject bij herstructureringen of veranderingsprojecten.

Lees meer

Van inzicht naar impact

Politieke besluitvorming kan een directe invloed hebben op de marktpositie van bedrijven. Bedrijfsleiders moeten ervoor zorgen dat ze deel uitmaken van het gesprek en een stem hebben aan tafel in de fora waar beslissingen worden genomen. We helpen onze klanten informatie om te zetten naar impact.

Lees meer

Preventie en beheer van crisissen

Meteen ingrijpen met een krachtig communicatieplan en efficiënte crisis management praktijken om een crisis te beheren. Of die nu verband houdt met een product, een ongeval, drukkingsgroepen of sociale acties. Maar ook proactief uw crisisplan opmaken of testen via een “crisis masterclass”. Het doel is om u te ‘ontzorgen’ als een crisis toeslaat.

Lees meer
Trainingen & workshops

Trainingen, interactieve workshops en coaching

Onze trainingen en workshops zijn zo opgebouwd dat deelnemers de verworven kennis meteen in de praktijk kunnen brengen. Ze stellen uw medewerkers in staat zich te versterken in een breed scala aan management- en leiderschapsvaardigheden: van het begeleiden van transformaties of crisissituaties, overtuigend communiceren, communicatie in onzekere tijden, tot time management en mediatraining. Onze aanpak is 100% resultaatgericht en gebaseerd op onze uitgebreide ervaring. Ontdek al onze trainingen en workshops op maat van uw bedrijf. Voor individuele coaching kan u ons rechtstreeks contacteren.

Ontdek onze trainingen & workshops
Cases

Dit zeggen onze klanten over ons

De reële expertise die jullie in herstructureringen hebben, is een waarachtige bijbel van do’s en dont’s. Zo konden we fouten verlijden, verloren we niets uit het oog en konden we trots zijn dat we een dermate moeilijke communicatie op de best mogelijke manier hebben aangepakt.

Director Communicatie
Automobielsector
Cases

What customers say about us

In plaats van gewoon de situatie te aanvaarden, hebben we de kans gehad om na te denken over wat dit voor ons als team betekent.

European Executive Search Team
New Leader Assimilation
Cases

Dit zeggen klanten over ons

Bij ons kregen 55 topmanagers en leidinggevenden van het middenkaer een opleiding in communicatievaardigheden. De resultaten waren er direct. We besteden nu meer tijd aan onze kernmissie terwijl de communicatie veel verbeterd is.

CEO
Telecomsector Benelux
Over ons

Ciijfers liegen niet

We richten onze aanpak op concrete en meetbare resultaten. Een voorbeeld? 20.000 tot 60.000 euro – per voltijds equivalent en per jaar – gaat verloren door disfuncties in bedrijven. Het goede nieuws? Wij helpen u om hiervan 35 tot 50 % per jaar te recupereren.

Lees meer over ons
150
CEO's

uit 35 landen in Europa en Afrika volgden onze mediatraining.

200
leiders & teams

ondersteund bij hun ontwikkeling en performantie.

210
herstructureringen

leidde ons team in goede banen. De grootste omvatte 25 landen.

20
minuten

luistert een gemiddelde mens geconcentreerd. Denk eraan bij uw volgende presentatie.

15
minuten

hebben we nodig om een persbericht te publiceren – die snelheid is van vitaal belang voor elk crisismanagement.

100
%

beveelt onze training ‘communication skills for leaders’ aan. Op basis van meer dan 400 deelnemers.

Actualiteit

SoWhatCommunications - Powered by Square Circle

Beide adviesbureaus slaan de handen in elkaar om in te spelen op de groeiende vraag naar gevestigde expertise in public en regulatory affairs, change communicatie en crisiscommunicatie.  

Lees ons persbericht
Square Circle Insights

Blogs & Inzichten

Inzicht, inspiratie of tips nodig? Bekijk zeker onze blogs, en lees alles over de succesvolle integratie van twee bedrijven, hoe u de perfecte vergadering houdt, wie er uit de coronacrisis komt, en nog veel meer.

SoWhatCommunications – Powered by Square Circle

Beide adviesbureaus slaan de handen in elkaar om in te spelen op de groeiende vraag naar gevestigde expertise in public en regulatory affairs, change communicatie en crisiscommunicatie  September 2025 – Toonaangevende bureaus Square Circle en SoWhatCommunications bundelen hun ervaring en expertise in een nieuwe gezamenlijke structuur, met een gedeelde missie: bedrijven en organisaties adviseren en […]

Lees meer

Van woestijn naar resonantie: hoe effectieve messaging je boodschap doet weerklinken

Messaging is het proces van het effectief overbrengen van informatie binnen en buiten de organisatie. Bedrijven moeten communiceren om begrip en verbinding te behouden. Dit geldt zowel intern, binnen teams en afdelingen, als extern, richting klanten en de bredere gemeenschap maar zeker ook de media. Interne communicatie Een van de grootste uitdagingen voor bedrijven is […]

Lees meer

Na de luistersessies: op weg naar inzicht en actie

In onze vorige blog over luistersessies hebben we benadrukt hoe cruciaal het is om oprecht te luisteren naar medewerkers. Of het nu gaat om het verkennen van topics die naar boven zijn gekomen in de medewerkersenquête of het onderzoeken van een onderstroom van ontevredenheid en weerstand tegen verandering, luistersessies vormen een belangrijke stap. Maar zodra […]

Lees meer