Home - Preventie en beheer van crisissen

Preventie en beheer van crisissen

Meteen ingrijpen met een krachtig communicatieplan en efficiënte crisis management praktijken om een crisis te beheren. Of die nu verband houdt met een product, een ongeval, drukkingsgroepen of sociale acties. Maar ook proactief uw crisisplan opmaken of testen via een "crisis masterclass". Het doel is om u te  ‘ontzorgen’ als een crisis toeslaat.

Crisis management & crisis communicatie

  • Creëer een crisisplan of test de paraatheid van een crisisplan via een ‘live’ oefening
  • Bereid crisisscenario’s & tactieken voor met een volledige communicatie toolkit
  • Ontwikkel de holding statements, gerichte boodschappen en berichten, Q&A voor media en alle stakeholders, zowel intern binnen uw bedrijf als extern
  • Leer hoe om te gaan met de media en wees voorbereid op interviews zodat het ùw boodschap is die overgenomen wordt

Crisis management & crisis communicatie

De eerste uren zijn doorslaggevend voor het succesvol beheren van een crisis en de meeste bedrijven beschikken over een crisisplan. Maar de praktijk leert dat het belangrijk is om dat plan op geregelde tijdstippen te testen via een ‘live’ oefening. Ook omgaan met de media oefent men best goed op voorhand via een mediatraining. Wij leren u een techniek aan om er voor te zorgen dat de boodschappen van het bedrijf ‘ongeschonden’ worden overgenomen door de pers. Wordt uw bedrijf geconfronteerd met een voorval dat een crisis dreigt te worden? Als ervaren communicatie-experten begeleiden wij u van bij de eerste minuut om dit in goede banen te leiden.