Home - Public & Regulatory Affairs

Public & Regulatory Affairs

Politieke besluitvorming kan een directe invloed hebben op de marktpositie van bedrijven. Bedrijfsleiders moeten ervoor zorgen dat ze deel uitmaken van het gesprek en een stem hebben aan tafel in de fora waar beslissingen worden genomen. Ons werk bestaat erin onze klanten te helpen informatie om te zetten naar impact.

Public Affairs bestaat uit drie belangrijke lagen:

  • Relatieopbouw (het terrein voorbereiden): het opbouwen van langdurige relaties en netwerken met besluitvormers en belanghebbenden die invloed hebben op de bedrijfsomgeving
  • Beïnvloeding van meningen (de kiem leggen): zakelijke belangen veiligstellen door bij te dragen aan het publieke debat dat belanghebbenden en regelgevers beïnvloedt
  • Belangenbehartiging en directe outreach (oogsten): regelgevende maatregelen initiëren met betrekking tot een bepaald onderwerp, of uw stem laten horen in een reeds lopend proces

Van inzicht naar impact

Afhankelijk van de mogelijke impact en hun bedrijfsstrategie moeten bedrijven kiezen hoe ze met regelgevende initiatieven omgaan:

  • Op de hoogte zijn en kunnen reageren: niets missen
  • Geraadpleegd worden en advies kunnen geven: een stem hebben
  • Betrokken zijn en invloed kunnen uitoefenen: impact hebben
  • Een opinieleider zijn en de agenda bepalen: de toon zetten

    Samen ontwikkelen we een concrete strategie en een actieplan, en helpen we hen dit te implementeren, op basis van een realistische inschatting van de kansen op succes om beleidsresultaten te beïnvloeden.