Onze interactieve workshops

Wij werken graag trainingsoplossingen op maat uit voor uw bedrijf. Onze beproefde trainingen stellen uw mensen in staat om zich te versterken in een hele reeks management- en leiderschapsvaardigheden, van time management tot het beheren van een crisissituatie. Onze aanpak is 100% resultaatgericht en gebaseerd op onze uitgebreide ervaring.

Communicatie in onzekere tijden

Hoe houden we teams operationeel tijdens grote veranderingen?

Arbeidsrelaties - Sociale Dialoog

Sociale onderhandelingen, gisteren en vandaag Veelal worden deze onderhandelingen gezien als een noodzakelijk kwaad, iets om met zo min mogelijk kleerscheuren door te komen en vlug over te gaan tot de orde van de dag. Echter, sociale onderhandeling is veel meer dan dit, met de juiste aanpak maakt het integraal deel uit van een gericht veranderings en transformatie beleid en wordt het een renderende investering.

Leiderschapstraining

Leiderschap vandaag, wat werkt en wat werkt niet? Hoe best leiding geven en hoe niet, wat werkt voor mij en wat voor het team? Eén van de cruciale factoren waar het ene bedrijf zich kan onderscheiden van het andere is de kwaliteit van de leiders in het bedrijf, van het laagste tot het hoogste niveau.

Communication skills for leaders

Versterk uw overtuigingskracht, ontwikkel uw management talenten, zorg voor leadership door een goede, valoriserende en overtuigende communicatie

Media Training

Professioneel beheer van uw communicaties met de media in alle omstandigheden

Boardroom Presence

De eerste indruk telt. Bereid je zelf voor op je intercatie met de raad van bestuur en ontwikkel je boradroom presence. Leer hoe zoveel mogelijk uit je interactie met de raad van bestuur of met individuele leden van de raad van bestuur te halen. Versterk en ontwikkel uw talenten als senior executive.

Operationeel Crisis Management

Wees er klaar voor om uw organisatie doorheen een operationele crisis te leiden.

Veranderingen beheersen als een team

Teams helpen om te evolueren in hun nieuwe werkomgeving

Intercultural Leadership

Ontwikkel een succesvolle, persoonlijke aanpak om leiding te geven aan een internationaal team door een unieke combinatie van gevalideerde wetenschappelijke inzichten en praktische business oefeningen.

Crisis Communicatie Masterclass

Verwachtingen managen wanneer de realiteit een bedreiging wordt.

Project Risk Management

Verhoog de succeskansen van je project, houd het projectteam gemotiveerd en zorg voor credibiliteit bij alle belanghebbenden.

Details

Hieronder vind je details over de cursussen die we op regelmatige basis organiseren. Contacteer ons voor meer informatie.

Communicatie in onzekere tijden

Hoe houden we teams operationeel tijdens grote veranderingen?

1 uur interactieve training voor alle teamleiders. Hoe communiceren met medewerkers tijdens de informatie- en consultatiefase (Renault-wet) die voor langdurige onzekerheid zorgt? Hoe houden we teams operationeel tijdens grote veranderingen? De opleiding is gebaseerd op de praktijkervaring van Square Circle klanten in de afgelopen 25 jaar. Praktische adviezen die onmiddellijk kunnen worden toegepast om te leren hoe men het best met de individuele situaties van de medewerkers kan omgaan en deze kan beheren. Door adequaat te communiceren vermijden we de vaak verwoestende gevolgen van onzekerheid voor de medewerkers.

Wie moet er aanwezig zijn?

Directiecomité, middenkader en iedereen die verantwoordelijk is voor een team

Leerdoelstellingen
  • Begrijpen hoe mensen reageren op verandering
  • Het effectief beheren van elke cyclus van verandering
  • Het ondersteunen van elke werknemer volgens zijn of haar eigen persoonlijkheid
  • Het team operationeel en betrokken houden
  • Bijdragen aan de voorbereiding van de volgende stappen
Trainingsoverzicht

1 UUR PERSOONLIJKE TRAINING OF WEBINAR

  • Inleiding: gevolgen van de Renault wet (in het geval van collectief ontslag)
  • In geval van verandering zonder collectief ontslag: context en uitdagingen
  • Uitleg over de verandercurve en hoe om te gaan met elke cyclus
  • Praktisch advies: wat te doen naar gelang van de situatie?
  • Vragen & antwoorden, interactieve discussie
    Referenties

    Alliance International, Allnex, AMP, Agence et Messagerie de la Presse, Astellas Pharma Belgium, Barco, Bekaert, Becton Dickinson, Damart, Doosan, D’Ieteren, Douwe Egberts, Friesland Campina, Henrad, Ingersoll Rand EMEA, Keter Curver, Lagardère Retail Travel, L’Oréal, LSG Sky Chef, Magotteaux, Mondelez, Plastic Omnium, Struik Foods, UCB, Vesuvius

    Communication skills for leaders

    Versterk uw overtuigingskracht, ontwikkel uw management talenten, zorg voor leadership door goede, valoriserende en overtuigende communicatie.

    Om toekomstprojecten succesvol te implementeren, moet men meestal een hoger niveau van interactie en communicatie hanteren dan wat men in het verleden deed! De talenten en skills op vlak van communicatie zullen meer dan ooit strategisch zijn om medewerkers te mobiliseren, te motiveren, om de projecten te realiseren : de teams meenemen in de verandering, de weerstanden en onzekerheden die de transformaties vertragen managen, opinies, gedragingen en attitudes doen evolueren…

    Wie moet er aanwezig zijn?

    Deze workshop richt zich tot allen die leiding geven aan een team.

    Leerdoelstellingen
    • Een versterking van uw competenties en vaardigheden op vlak van communicatie
    • Strategische managementvaardigheden belangrijk voor uw evolutie
    • Een versterking van uw overtuigingskrachten en de mobilisatie van uw team
    Trainingsoverzicht
    4-UURPERSOONLIJKE TRAINING, PRAKTISCH EN METEEN TOEPASBAAR

    Theoretisch gedeelte : Sleutelelementen om instemming te bekomen (45 minuten)

    • Hoe werkt ons brein als het bevraagd wordt?
    • Welke proces gebruikt hij om tot een beslissing te komen?
    • Hoe dit proces gebruiken om te overtuigen wanneer men communiceert?
    • Hoe de link maken en overgaan tot de 3 soorten van argumenten die de kracht zijn van leadership communicatie?
    • De communicatie opbouwen als men 3, 10 of 30 minuten heeft om te overtuigen
    • Hoe de niet verbale communicatie managen, wetende dat zij meer dan 50% bedraagt van de overtuigingskracht ?
    • Hoe de principes van leadership communicatie integreren in de geschreven communicatie?
      Praktisch gedeelte : INTERACTIEVE OEFENINGEN (3 uur)

    • De theoretische kennis omzetten in de praktijk aan de hand van 2 presentaties, elk geëvalueerd en besproken door de deelnemers en de lesgevers
    • Feedback en individuele coaching op de niet verbale communicatie
    • Na de workshop kan elke deelnemer beroep doen op de lesgevers om hun volgende communicatie «af te toetsen » en zo hun opleiding te perfectioneren
    Referenties

    AGC Automotive Europe, Capsugel, D’Ieteren, Barco, British Telecom Benelux, Becton Dickinson (BD Europe), Ingersoll Rand, Sabca, Telenet

    Veranderingen beheersen als een team

    Teams helpen om te evolueren in hun nieuwe werkomgeving

    Een interactieve, praktijkgerichte training van 1 uur voor alle teamleiders. Tijdens een verandering van structuur, werkwijze of na een herstructurering, fusie of overname is de werkomgeving vaak veranderd, wat leidt tot een bevraging van elke werknemer. Het is mogelijk om te overwegen om mensen hun eigen evenwicht te laten vinden, maar deze optie kost veel energie, wat resulteert in een verlies van tijd en middelen die van invloed zijn op de resultaten. Deze praktische training geeft elke teamleider de sleutels in handen om zijn of haar medewerkers te begeleiden bij de verandering, hun verwachtingen weer in overeenstemming te brengen met de nieuwe realiteit en de gewenste doelstellingen te bereiken, in de vereiste tijd, terwijl de motivatie en het engagement van iedereen wordt versterkt.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    Directie, middenkader en iedereen die verantwoordelijk is voor een team.

    Leerdoelstellingen
    • Begrijpen dat elke verandering in structuur of werkwijze tot storingen leidt
    • Weten hoe u uw medewerkers helpt opnieuw vat te krijgen op hun job
    • Om principes toe te passen die verwachtingen in overeenstemming brengen met de nieuwe realiteit
    • Om uw nieuwe kennis in de praktijk om te zetten
    Trainingsoverzicht

    1 UUR PERSOONLIJKE TRAINING OF WEBINAR

    • Inleiding: wat doen veranderingen met een mens
    • 5 soorten situaties op het terrein en hoe deze te beheren
    • Benadering van individueel en collectief gedrag
    • Praktisch advies: wat te doen naar gelang van de situatie?
    • Vragen & antwoorden, interactieve discussie
    Referenties

    D’Ieteren Auto, Ingersoll Rand, Trane, British Telecom, Honeywell

    Onderhandelingen Sociale Dialoog

    Veelal worden deze onderhandelingen gezien als een noodzakelijk kwaad, iets om met zo min mogelijk kleerscheuren door te komen en vlug over te gaan tot de orde van de dag. Echter, sociale onderhandeling is veel meer dan dit, met de juiste aanpak maakt het integraal deel uit van een gericht veranderings en transformatie beleid en wordt het een renderende investering.

    Een analyse van 30 jaar onderhandelen en sociale dialoog op nationaal en internationaal vlak dient als basis van deze workshop/training. Onderhandelen in een sociale context en het organiseren van een productieve sociale dialoog is één van de moeilijkste dingen waar je beter goed voorbereid aan begint. De gevolgen van een slechte onderhandeling of sociale dialoog kunnen enorm zijn voor het bedrijf, de klanten, de werknemers en de aandeelhouders. Hoe doe je dit op een andere manier, hoe bekijk je dit als een investering die kan renderen.

    Hoe pak je dit aan als veranderingsmanagement ipv eindeloos conflictueel.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    Deze workshop richt zich tot zij die verantwoordelijk zijn voor arbeidsrelaties, omgaan met de sociale partners en onderhandelaars van collectieve arbeidsovereenkomsten en sociale plannen.

    Deze training is ook interessant voor elke leidinggevende die een beter inzicht wil krijgen in moderne sociale relaties en waarom het belangrijk is deze goed te managen ipv ze als een noodzakelijk kwaad te bestempelen.

    Leerdoelstellingen
    • WAT LEERT U ERUIT Een verfrissende manier om sociale relaties te organiserend
    • De verschillende rollen van de deelnemers en hoe je ermee om gaat
    • Strategische en tactische afwegingen
    • Hoe kom je van een traditionele conflict cultuur tot een cultuurverandering en een meer werkbare aanpak
    • Wat doe je wel en wat doe je zeker niet
    • Welke waarden hanteer je en hoe blijf je op het juiste pad
    • Hoe ga je om met druk van buitenuit en van binnenin
    • Wat is het profiel van de succesvolle onderhandelaar
    Trainingsoverzicht

    EEN OPLEIDING VAN 4 UUR, MET FOCUS OP DE PRAKTIJK EN ONMIDDELLIJK TE GEBRUIKEN

    Theoretisch gedeelte : (2 uur)

    • De overlegorganen en hun rol
    • Van theorie naar praktijk
    • Wat doe je best wel, wat doe je best niet
    • De verschillende types van onderhandelaars of gesprekspartners
    • Strategische en tactische planning

    Praktisch gedeelte : INTERACTIEVE OEFENINGEN (2 uur)

    • De theoretische kennis omzetten in de praktijk aan de hand van cases en echte ervaringen, met bespreking door de deelnemers en de lesgevers
    • Rollenspel en analyse
    • Hoe ga je tewerk in de praktijk
    • Korte en lange termijn verenigen

     

    Referenties

    Meerdere individuele begeleidingen in verschillende omgevingen

    Media Training

    Professioneel beheer van uw communicaties met de media in alle omstandigheden

    De media spelen een leidende rol in het creëren van opinies die het gedrag van mensen kunnen beïnvloeden. De mediawereld heeft zijn eigen regels die weinig te maken hebben met conventionele denkwijzen. Een bedrijf of organisatie kan de media niet negeren. De media kunnen het bedrijf negeren. Ze kunnen ook opzettelijk of onbedoeld kwetsen.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    CEO, CFO, COO, HRM, Communicatie, Marketing & Sales.

    Leerdoelstellingen
    • Een nieuwe realistische kijk te hebben op de wereld van een journalist…
    • Krachtige boodschappen te formuleren die hun doel bereiken
    • Uw niet-verbale communicatie te beheersen
    • Via een efficiënte techniek uw kernboodschappen over te brengen (TV, Radio, geschreven media)
    Trainingsoverzicht

    4 UUR DURENDE INTERACTIEVE WORKHOP VOOR MAX. 3 DEELNEMERS, INCLUSIEF CAMERATRAINING EN INDVIDUELE COACHING.

    Theoretisch gedeelte (1 uur)

    • Hoe werkt de media?
    • Hoe wordt het nieuws opgebouwd?
    • Briefings
    • Het formuleren van uw kernboodschappen met een specifieke techniek

    Praktisch gedeelte: INTERACTIEVE OEFENINGEN (2 LIVE INTERVIEWS PER DEELNEMER)

    • Door gebruik te maken van het interviewrooster, het voorbereiden van een live interview, het formuleren van de juiste boodschappen
    • Samen de kernboodschappen van de media voorbereiden
    • Live interview met camera
    • Individuele coaching op niet-verbale communicatie
    Referenties
    ABInbev, Aertssen Groep, Alliance International, Antalis, Alcatel, Allnex, Alken-Maes, AMP, Agence et Messagerie de la Presse, APM terminals Zeebrugge, Arjowiggins, Astellas Pharma Belgium, AstraZeneca, Base, Barco, Bekaert, Becton Dickinson, Belgonucleaire, Belmedis, CB Direct, Crown Plaza Brussels, Crown Cork, D’Ieteren, Damart, De Beers, Dexia, Doosan, Douwe Egberts, Duracell, Elco, Etam Belgium, Exxon Mobil Plastics Europe, Fedex, Friesland Campina, FIB Belgium, Flint Lessines, Gemplus, General Electric Capital, General Electric IMV, General Electric Power Control, Godiva, Honeywell Europe, Henkel, Henrad, Ingersoll Rand EMEA, Ineos, Imtech, Koninklijke Federatie van Belgische Notarissen, Keter Kurver, Kuwait Petroleum, Lagardère Retail Travel, L’Oreal, Lanxess, Lazer, LSG Sky Chef, Magotteaux, Mondelez, Nespresso, Ontex, Pharmacia, Phibro, Renolit, Sabca, Sabena Technics, Schulmann Plastics, Steigenberger Grand Hotel, Struik Foods, Strukton Rail Belgium, Tereos, Tessenderlo Chemie, TE Connectivity, Tupperware, Tyco, UCB, Vesuvius, Volkswagen Forest, Wallenius Wilhelmsen

    Intercultural Leadership

    Hoe goed ga je om met de complexiteit van een grotere culturele diversiteit?

    Het managen van een groep mensen uit diverse culturen is een uitdaging. Een verkeerde interpretatie van gedrag, verbale aanwijzingen, communicatiestijl en inhoud leidt tot frustratie en conflicten. Deze cursus geeft inzicht in interculturele communicatie en biedt strategieën voor succes in internationale leiderschapssituaties.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    Deze workshop is voor managers, teamleiders en andere professionals die streven naar management en die praktische vaardigheden en geavanceerde kennis willen verwerven in het leiden van een groep mensen met verschillende achtergronden en culturen.

    Leerdoelstellingen
    • U zult de dimensies van cultuur begrijpen
    • U begrijpt uw eigen culturele profiel
    • Je leert de dynamiek van interculturele interacties in toonaangevende teams te analyseren
    • Je bent in staat om strategieën te plannen voor succes in interculturele interacties
    Trainingsoverzicht

    Theorie : Belangrijke inzichten in cultuur en impact van cultuur op effectieve leiderschapsstijl (3 uur)

    • Wat is cultuur en hoe definieert cultuur ons?
    • Onderzoek naar het belang van het begrijpen van culturele verschillen
    • Onderscheid maken tussen inter- en intraculturele interacties.
    • Cultuur als een geleerd systeem van betekenis en interpretatie.
    • Hoe maak je ‘cultuur’ en de impact ervan op werkrelaties tastbaar: inzicht in culturele dimensie

    Praktisch : interactieve oefeningen (3 uur)

    • Aan de basis van voorbeelden van problematische leiderschapssituaties op de werkplek analyseren de deelnemers de dynamiek van interculturele interacties.
    • Interactieve feedbacksessie waarbij u uw intercultureel profiel ontdekt en een persoonlijk ontwikkelingsplan definieert om uw interculturele effectiviteit te verbeteren.
    Referenties

    Meerdere individuele begeleidingen in verschillende omgevingen

    Leiderschapstraining

    Leiderschap vandaag, wat werkt en wat werkt niet? Hoe best leiding geven en hoe niet, wat werkt voor mij en wat voor het team?

    Velen voelen zich geroepen, weinigen slagen erin om een succesvol leider te worden. Het geven van leiding is niet zomaar verworven. Het idee dat de leidinggevende stuurt en beslist is ook reeds lang achterhaald. De leidinggevende die zich niet aanpast aan de veranderende omgeving en de verwachtingen van zowel de organisatie als de individuele medewerkers en teams wordt heden snel een dinosaurus. Een van de cruciale factoren waar het ene bedrijf zich kan onderscheiden van het andere is de kwaliteit van de leiders in het bedrijf, van het laagste tot het hoogste niveau. Deze workshop richt zich tot allen die leiding geven aan een team en zij die de aspiratie hebben een succesvol leidinggevende te worden.

    Wie moet er aanwezig zijn?

    Deze workshop is voor iedereen die een team leidt.

    Leerdoelstellingen
    • Een versterking van uw competenties en vaardigheden op vlak van leiding geven
    • Een beter inzicht in en beheersing van uw eigen stijl
    • Hoe je team meenemen in het verhaal
    • Wat werkt en wat werkt echt niet in mijn aanpak
    • Welke waarden hanteer ik en hoe bepaal ik mijn image als leider
    Trainingsoverzicht

    EEN OPLEIDING VAN 4 UUR, MET FOCUS OP DE PRAKTIJK EN ONMIDDELLIJK TE GEBRUIKEN

    Theoretisch gedeelte : De Evolutie van het management denken over de jaren heen (2 uur)

    • Van het verleden over het heden naar de toekomst, wat werkt en wat niet ?
    • Wat kan ik hieruit leren over mezelf ?
    • Waarom is het belangrijk deze achtergrond te hebben ?
    • Hoe gebruik je deze kennis om strategische en operationele plannen met succes uit te voeren ?

     

    Praktisch gedeelte : INTERACTIEVE OEFENINGEN (2 uur)

    • De theoretische kennis omzetten in de praktijk aan de hand van cases en echte ervaringen, met bespreking door de deelnemers en de lesgevers
    • Feedback krijgen, geven, coachen
    • Opstellen van je persoonlijke doelstellingen en ontwikkelingsplan

        Referenties

        Meerdere individuele en groepsessies in verschillende omgevingen

        Boardroom Presence

        Wanneer men een carrière op het hoogste niveau ambieert moet men op een bepaald moment de nodige capaciteiten ontwikkelen om effectief om te gaan met de raad van bestuur van het bedrijf.

        High potentials en senior executives bereiden zich daar best op voor. De interactie met de raad van bestuur is namelijk heel belangrijk voor het succes van de organisatie. Een raad van bestuur is geen leadership team of directiecomité, een goede samenwerking in van cruciaal belang. Een raad van bestuur kan carrières maken of breken. Wat doe je best wel en wat niet, hoe doe je dat dan, wanneer en hoe ga je om met individuele leden van de raad van bestuur zijn belangrijke vaardigheden om te kennen. Deze opleiding is ook interessant voor high potentials die gevraagd worden om bepaalde dossiers te komen verduidelijken op de raad van bestuur of bij hun interactie met C-suite executives.

        Wie moet er aanwezig zijn?

        Deze workshop richt zich tot allen die de ambitie hebben en zich willen voorbereiden op een functie als senior executive die regelmatig met de raad van bestuur te maken heeft en voor high potentials die voorbereid willen zijn op een interactie met de raad van bestuur of c-suite executives.

        Leerdoelstellingen
        • Een versterking van uw competenties en vaardigheden op vlak van omgaan met leden van de raad van bestuur en c-suite executives
        • De do’s en don’ts.
        • Vaardigheden belangrijk voor uw evolutie
        • Hoe credibiliteit verwerven en behouden

         

          Trainingsoverzicht

          EEN FACE TO FACE OPLEIDING VAN 4 UUR, MET FOCUS OP DE PRAKTIJK EN ONMIDDELLIJK TE GEBRUIKEN

          Theoretisch gedeelte : 1 uur

          • Hoe bereid ik me voor?
          • Wat doe ik best ?
          • Wat doe ik best niet ?
          • Hoe presenteer ik iets aan de raad van bestuur ?
          • Wat mag ik verwachten van de raad van bestuur ?
          • Hoe haal ik het meest uit mijn interactie met de raad van bestuur ?
          • Hoe mijn bericht overbrengen als ik 3, 10 of 30 minuten heb om te overtuigen ?
          • Hoe de niet verbale communicatie managen, wetende dat zij meer dan 50% bedraagt van de overtuigingskracht ?

          Praktisch gedeelte : INTERACTIEVE OEFENINGEN (3 uur)

          • De theoretische kennis omzetten in de praktijk aan de hand van 2 presentaties, elk geëvalueerd en besproken door de deelnemers en de trainer (met raad van bestuur ervaring)
          • Feedback en individuele coaching op de niet verbale communicatie (door ervaringsdeskundige)
          • Na de workshop kan elke deelnemer beroep doen op de lesgevers om hun volgende communicatie «af te toetsen » en zo hun opleiding te perfectioneren
          Referenties

          Meerdere individuele begeleidingen in verschillende omgevingen

          Crisis Communicatie Masterclass

          Verwachtingen managen wanneer de realiteit een bedreiging wordt.

          Interactieve master class van 1 dag voor het crisisteam, tot maximaal 10 personen.

          Door middel van praktische oefeningen en groepsinteractiviteit leert u hoe u een crisis kunt beheersen: proces en inhoud, inclusief media. De crisisparaatheid wordt getest aan de hand van een reëel scenario dat zich in de loop van de dag ontvouwt. De deelnemers werken in kleine groepjes aan de aanpak van de incidenten die zich tijdens de oefening voordoen. De uitkomst van hun werk wordt in groepjes geëvalueerd en bijgesteld. De deelnemers leren ook hoe ze met de media kunnen communiceren op basis van een techniek die in de mediatraining wordt gebruikt.

          Wie moet er aanwezig zijn?
          CEO, CFO, COO, HRM, Communicatie, crisisteam.
          Leerdoelstellingen
          • Hoe het crisisteam werkt
          • Toepassing van het crisisplan en het bedrijfscontinuïteitsplan
          • & externe communicatie inclusief interviewtechniek (gebaseerd op tv-interviews)
          • Communicatie met de sociale partners
          • Individuele coaching op de niet verbale communicatie en verbale communicatie.
          Trainingsoverzicht

          INTERACTIEVE WORKSHOP VAN 1 DAG VOOR MAX. 10 DEELNEMERS, INGEDEELD IN GROEPEN VAN MAXIMAAL 3 PERSONEN

          • Herziening van de belangrijkste punten van het bestaande crisisplan, de principes van het crisisbeheer
          • Interactie met de media/extern publiek
          • Groepswerk aan een reëel crisisverhaal
          • Voorbereiding van het crisisplan
          • Het opstellen van kernboodschappen
          • Interviewtechnieken
          • Live interview van elke deelnemer
          • Groepsleren
          Referenties

          Cytec, Becton Dickinson, Schulman, Tereos, Telenet, Makro, IFB The Health Network

          Operationeel Crisis Management

          Effectieve crisisbeheersing en crisismanagementplanning kunnen organisaties beschermen tegen volledig falen als/wanneer zich een ramp voordoet. Hoewel crisisbeheer of “crisis management” nauw verbonden is met businesscontinuiteitsplanning, is de focus nauwer. Het gaat over het moment vanaf de ontdekking van een zwaar incident tot de oplossing ervan.

          Deze training analyseert zowel crisissen die plots plaatsvinden als incidenten of situaties die geleidelijk aan evolueren naar een crisis. Een crisis kan een interne of externe oorzaak hebben. Deelnemers krijgen inzicht in het verloop van verschillende soorten crisissen en welke de sleutelelementen zijn in het beheer ervan. Deelnemers leren hoe een crisis management plan op te stellen en hoe dit in te passen in het business continuity plan. Praktisch advies omvat onder andere hoe en wanneer een crisis management plan te activeren, methoden om risico’s in te schatten, het gebruik van communicatieplatformen en besluitvormingsmethodes.

          Wie moet er aanwezig zijn?

          C-suite leadership en leadership met operationele verantwoordelijkheid, risk managers, internal audit, cyber security professionals, IT security manager.

          Leerdoelstellingen
          • Begrijp de verschillende soorten business crisis
          • Begrijpen en toepassen van verschillende crisis management models
          • Opstellen van een crisis management strategie
          • Bouw een effectief crisis management team
          • Opstellen van een crisis management team over vercshillende locaties en businesslijnen heen
          • Maak betere beslissingen in een crisis context
          • Maak een strategische overzicht van de zwakke punten in je organisatie
          Trainingsoverzicht

          EEN WORKSHOP VAN 8 UUR, MET ZOWEL WETENSCHAPPELIJKE INZICHTEN ALS PRAKTISCHE TOEPASSINGEN.

          De belangrijkste onderwerpen die aan de opleiding worden behandeld zijn:

          • Crisisbeheersingsmodellen en de toepasbaarheid daarvan op specifieke soorten operationele crises
          • Tools, technieken en checklists
          • Besluitvorming onder stress
          • Crisis leadership
          • Crisis Tabletop Simulation Case
            Referenties

            Cyber Crime Units across Europe (law enforcement) though the C1b3rWall Academy, Engie (Europe & HQ) and multiple executive counseling sessions with CIO – COO.

            Project Risk Management

            Breng projectrisico’s onder controle, terwijl het team gemotiveerd blijft, belanghebbenden betrokken en vergroot daardoor de kans op projectsucces.

            Deze training is bedoeld om projectmanagers te helpen bij het identificeren, kwantificeren en onder controle brengen van de risico’s die hun projecten dreigen te vertragen of te ontsporen. Door hands-on werk aan projectcases zullen deelnemers begrijpen hoe risicomanagement de motivatie van het team positief kan beïnvloeden en stake holders bruikbare informatie kan verstrekken om het project te ondersteunen

            Wie moet er aanwezig zijn?

            Project managers, project sponsors, portfolio managers, program managers en project risk managers.

            De opleiding en toepassing van de in de cursus behandelde risicomanagementmethodologie zal ten goede komen aan iedereen die betrokken is bij elk type of elke omvang van het project, in elke bedrijfstak.

            Leerdoelstellingen
            • Een risicomanagementplan ontwikkelen
            • Positieve en negatieve risico’s identificeren
            • Een kwalitatieve risicoanalyse uitvoeren
            • Een kwantitatieve risicoanalyse uitvoeren van de planning en de kosten van het project
            • nvoorziene omstandigheden identificeren en de impact op planning en budget
            • Een risicoresponsplan ontwikkelen
            • Risico’s op een doorlopende basis bewaken en beheersen
            • Het projectrisicobeeld duidelijk en snel verwoorden naar belanghebbenden in het project
            Trainingsoverzicht

            De belangrijkste onderwerpen die tijdens de training aan aan bod komen zijn:

            • Risk Management Planning
            • Hulpmiddelen en technieken voor het identificeren van risico’s
            • Risk register
            • Risicoanalyse en -evaluatie:
            • instrumenten en technieken voor kwalitatieve risicoanalyse
            • instrumenten en technieken voor kwantitatieve risicoanalyse
            • Risk Response Planning, Implementation & Control
            • Risico’s communiceren
            • Project Risk Simulation Case
              Referenties

              De Post (Belgium)

              Engie (Paris HQ – Brussels HQ)