Crisisbeheer

Een crisis moet vanaf de eerste minuut worden beheerst, zonder improvisatie. Dat vereist een zorgvuldige voorbereiding en regelmatige oefening. Aangezien de media ons continu in het oog houden, is dat des te belangrijker…

Ondersteuning voor Management en Communicatie

  • Onze expertise omvat veel crisistypes: herroeping van een product, milieuproblemen, controverses, financiële wanpraktijken, stakingen, ongegronde beschuldigingen, geknoei met producten en afpersing, enz.
  • In elke crisis passen wij dezelfde strategie toe: er alles aan doen om zelf de communicatie in handen te houden.
  • Bijzondere aandacht gaat uit naar de interne en externe communicatie met alle belanghebbenden.

    Mediarelations en Media-opleiding

    • e starten met de kritieke succesfactoren voor een geslaagd TV-, radio- of geschreven interview en passen deze op maat van elke deelnemer toe via verschillende ‘live’ interviews.
    • Vervolgens leren we om perfecte briefings te maken en de kernboodschappen in de uiteindelijke montage te krijgen.
    • We trainen dit via intense interviews voor de camera. Ten slotte leren we om via een specifieke techniek, gebaseerd op de waarden van de pers, boodschappen te formuleren en te koppelen aan de vraag van de journalist.

    Crisisparaatheid

    • Onze ééndaagse crisismasterclass buigt zich over het aanleren of evalueren van crisismanagement en communicatie. Deelnemers kunnen onmiddellijk toepassen wat ze leren. Wij geven de voorkeur aan een interactieve aanpak en stimuleren deelnemers om van elkaar te leren, zodat de inhoud verder wordt verrijkt.
    • We bereiden een reële crisissituatie voor, aangepast aan de situatie van onze klant. De crisis evolueert naarmate de dag vordert, net zoals dat in realiteit het geval zou zijn.
    • De hele dag worden de deelnemers tijdens hun voorbereiding en hun interviews door ons gecoacht, zodat ze effectief de gewenste vooruitgang kunnen boeken.